Jakie odszkodowania lotnicze przysługują za opóźniony lot z winy przewoźnika?

Latanie dla wielu jest najlepszym sposobem na szybkie i wygodne podróże. Z reguły nie trzeba martwić się o opóźniony czy odwołany lot, przepustowość popularnych lotnisk jest bardzo duża i w przypadku niedogodności obsługa jest chętna do pomocy. Co jednak w przypadku, gdy zdarzy się sytuacja, gdzie lot będzie opóźniony kilka godzin z winy przewoźnika? Zachęcamy do zapoznania się z niniejszym artykułem.

Pasażerowi przysługuje zarówno prawo do odszkodowania lotniczego, jak i opieki zapewnionej przez przewoźnika.

Odszkodowania lotnicze Lubin- czego domagać się od przewoźnika?

Odszkodowania lotnicze obejmują z góry ustalone i wynosi 250, 400 i 600 euro dla lotów na dystansach odpowiednio do 1500 km; powyżej 1500 km dla UE i 1500-3500 km poza UE oraz pozostałych lotów.

Prawo do opieki przysługuje pasażerom, których lot jest opóźniony 2 godziny (dla dystansu 1500 km), 3 godziny (powyżej 1500 km dla UE i 1500-3500 km poza UE) oraz 4 godziny (pozostałe loty). W ramach opieki pasażerowie powinny mieć zapewnione wyżywienie (posiłki i napoje), transport do miejsca noclegu, nocleg, a także dostęp do łączności jak telefon czy internet.

Jak uzyskać odszkodowanie lotnicze?

O odszkodowanie można się starać wnioskując bezpośrednio do przewoźnika. Ma on 30 dni na podjęcie decyzji, jednakże czasami zdarza się, że przewoźnik odmawia wypłaty odszkodowania tłumacząc się brakiem własnej winy w całej sytuacji. Wówczas zachęcamy do skorzystania z pomocy naszej Kancelarii Odszkodowawczej w Lubinie, która pomoże w rozwiązaniu problemu – złoży odpowiednie skargi do instytucji i uzyska należne odszkodowanie lotnicze.